Hozzájárulok, hogy a TOYOTA SAKURA Kft. személyes adataimat kezelje, és felvegye velem a kapcsolatot szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatosan

Hybrid autóink

Mi az a hibrid?

 

A Toyota full hibrid hajtását három, egymással összekapcsolt részegység alkotja: benzinmotor, elektromotorok és akkumulátor. A rendszer működésének kulcsa az energiaáramlás összehangolása e három egység között. Az elektromotor energiát nyer vissza a fékezésből, egyenletes menetsebesség mellett pedig az akkumulátorhoz továbbítja a fölösleges energiát, hogy az később felhasználható legyen – például akkor, amikor az autó egy forgalmi dugóban araszolgat. Így az akkumulátort sosem kell külön feltölteni, és az üzemanyag-fogyasztás a lehető legalacsonyabb marad.

 

Hogyan működik a hibrid?

 

A hibridnek nem egy hibrid motorja, hanem egy egész hibrid hajtása van. A sebességtől függően a hibrid hajtású Toyota vagy csak az elektromotort vagy a benzinmotort, vagy egyszerre mindkettőt használhatja. A rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő meghajtóforrásokat, amelyeknek köszönhetően mindegyiket optimálisan képes használni. Az elektromos motor (piros játékos) olyan, mint egy sprinter, amelynek védjegye a gyorsindítás és a rövid távolságú vezetés. A benzinmotor (kék játékos) egy olyan hosszú távú futó, amely tökéletesen elosztja az erőt az egész útvonalon.

Ha vár valakire, vagy egy piros lámpánál áll, a motorok készenléti üzemmódba kapcsolnak. Az autó ilyenkor sem zajt, sem pedig káros anyagokat nem bocsát ki.

Amikor finoman elindul egy lámpától, vagy kigördül egy parkolóból, körülbelül 50 km/órás sebességig a hibrid kizárólag az elektromotor erejével halad, vagyis egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot. Akár 2 kilométeren át is autózhat így.

Az autó parkolásakor csak elektromos motort használ, mert ez a manőver nem igényli a belső égésű motor használatát.

Lassú, egyenletes sebességű haladásnál a hibrid csupán az elektromotor kisegítésére használja a benzinmotort.

 

Ha padlóig tapossa a gázpedált, mindkét motor a legnagyobb teljesítménnyel működik. De ha röviden felengedi a pedált, majd azonnal újra lenyomja, máris sokkal kisebb fogyasztással haladhat tovább – ugyanazzal a sebességgel.

Ha például hosszú ideig autópályán vezet, a fő energiaforrása a belső égésű motor lesz, amely korlátozások nélkül, de nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lehetővé teszi a nagy sebesség fenntartását.
A főszerepet a benzinmotor játsza, az elektromos motor csak azt támogatja.

 

 

Fékezéskor a hibrid rendszer leválasztja a benzinmotort, visszanyeri a mozgási energiát és tölti az akkumulátort. Ha teheti, fékezzen finoman és egyenletesen, a lehető leghosszabb ideig, mert az akkumulátor töltése ilyenkor a leghatékonyabb.

Tények és tévhitek

 

A hibridek olyan népszerűek lettek, hogy különböző tévhitek születtek róluk. Sajnos tényeken csak a vélemények egy része alapul, a többi a tudatlanság, a pletykák vagy meg nem erősített információk eredménye. Ismerje meg a tényeket a Toyota hibrid hajtásáról!

Tiszta előnyök

Hibrid autót fenntartani környezetvédelmi és takarékossági szempontokból is érdemes.

Tévhitek

Világszerte a gépjárművezetők által egyre gyakrabban választott gépkocsik közé tartoznak a Toyota Hibridek. Mégis vannak akik kételkednek?