TÉVHITEK A HIBRIDEKRŐL - Toyota Sakura








Hozzájárulok, hogy a TOYOTA SAKURA Kft. személyes adataimat kezelje, és felvegye velem a kapcsolatot szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatosan

TÉVHITEK A HIBRIDEKRŐL

ÁR

Tévhit:
A hibridek többe kerülnek.

Tény:
Miért kellene egy forradalmain új technológiának okvetlenül drágának lennie? A Toyota hibrid hajtású autói például körülbelül annyiba – vagy gyakran még kevesebbe – kerülnek, mint a hasonló teljesítményű dízelautók. A piaci trendekkel ellentétben egy gazdaságos, megbízható és környezetbarát autó ma már nem luxus, amiért felárat kellene fizetni. A Toyota filozófiája pontosan erről szól.

Kisebb alkatrész kopás

Fékezés közben a hibridek elektromotorja tölti az akkumulátort, ezért a féktárcsák és a fékbetétek élettartama háromszor hosszabb, mint a hagyományos hajtású autókban.
Mit jelent ez a gyakorlatban?

KISEBB ALKATRÉSZ KOPÁS = RITKÁBB ALKATRÉSZ CSERE

TÖLTÉS

Tévhit:
A hibridet tölteni kell.

Nem kell aggódnia a hibrid feltöltéséért
Az akkumulátort a belsőégésű motor, valamint a fékezéskor termelődő energia tölti. A vezetőnek csak annyi a dolga, hogy kényelmesen hátradőljön, és élvezze az autózást.

Tény:
Egy hibrid autó akkumulátora semmiféle karbantartást nem igényel. A rendszer önállóan osztja el az energiát, menet közben töltve az akkumulátort – időnként a motor, időnként pedig a fékezésből visszanyert energia segítségével. Ez nemcsak a vezető kényelmét szolgálja, hanem egyúttal a fékrendszer élettartamát is jelentősen meghosszabbítja.

AKKUMULÁTOR

Tévhit:
Az akkumulátor hajlamos a meghibásodásra, és ilyenkor drága a cseréje.

Tény:
Egy hibrid hajtású Toyota akkumulátorát arra tervezték, hogy az autó folyamatosan használhassa, és soha ne kelljen kicserélni. A Toyota 10 év garanciát nyújt a hibrid akkumulátorokra, de vannak autók, amelyek már több mint egymillió kilométert futottak.

Az akkumulátor nem hajlamos a meghibásodásra
A hibrid rendszer soha nem teszi lehetővé az akkumulátor túlterhelését az autóban, mivel 20-80% tartományban működik. Ennek köszönhetően biztos lehet benne, hogy az autója mindig készen áll, akár több hétig tartó parkolás után is.

*A garancia csak akkor érvényes, ha az akkumulátort rendszeresen ellenőrizteti egy Toyota márkaszervizben. További részletekkel Toyota márkakereskedője szolgál.

Az akkumulátor nagyon tartós
A hibrid akkumulátor saját hűtőrendszere megakadályozza a túlmelegedést, amit gyakran tapasztalhatunk a mobiltelefonok akkuinál. A hibridekben nikkel-metál-hidrid és lítium-ion akkumulátor van, felépítésük egészen más, mint a mobiltelefonokból vagy a laptopokból ismert akkumulátorok. Tartósabb azoknál, és várhatóan az autó teljes életciklusán át megbízhatóan működik. Több mint 13 millió legyártott Toyota hybrid akkumulátor már bizonyította a használóknak és a mérnököknek a technológia tartósságát.
Összefoglalva: a hibrid autó hibrid akkumulátorának élettartama nagyon hosszú, ez lehetővé teszi, az akár 10 évre adható garanciát az akkumulátorra*.

JAVÍTÁSOK

Tévhit:
A hibridek javítása drága és bonyolult.

 

Tény:
A Toyota több mint két évtizede fejleszti már a hibrid technológiát, ami mára minden szempontból megbízható és kifinomult megoldássá érett. A Toyota-tulajdonosoknak nem kell aggódniuk azért, hogy hibrid autójuk javításra szorul, és a váratlan meghibásodások ritkaságszámba mennek. Ezt számos független megbízhatósági felmérés is alátámasztja, amelyekben a Toyota kiválóan szerepelt.

A hibridek javítása nem drága
A Toyota hibrid hajtásban használt belsőégésű motor sokkal megbízhatóbb a hagyományos benzinmotoroknál, mert a legnagyobb terheléseknél (pl. az elindulásnál és a gyorsításnál) az elektromotor is besegít, ami akár 30 százalékkal is csökkenti az elhasználódását (Atkinson-ciklusú benzinmotor).

A hibridek javítása egyszerű
A hibrid hajtásban használatos háromfázisú szinkronmotorok megbízhatók, és egyáltalán nem igényelnek karbantartást. Ilyen motorok működnek például a villamosokban is, amelyek több millió kilométert futnak. (Az 1959 és 1969 között gyártott Konstal 13N villamosok 2013-ig, azaz több mint 54 éven át álltak szolgálatban!)

A hibridek nem hajlamosak a meghibásodásra
A teljes hibrid rendszerből hiányoznak az olyan elemek, amelyeket a hagyományos autókból ismerünk, és hajlamosak a meghibásodásra; ilyen például a generátor, az indítómotor, az ékszíjak, a turbótöltő és a DPF-szűrő. Nincs sebességváltó – legalábbis a szó megszokott értelmében. Helyette egy egyszerű és megbízható bolygóműves hajtómű kapcsolja össze a hajtásláncot a kerekekkel.

ÁTVIZSGÁLÁS

Tévhit:
A hibridek időszakos átvizsgálása és javítása drága.

 

Tény:
A hibrid autók szervizelése a legtöbb esetben olcsóbb, mint a hagyományos motorral hajtott modelleké. Ennek oka a karbantartást nem igénylő hibrid rendszer, amiből hiányoznak a benzin- és dízelmotoros autókban megszokott, gyorsan elhasználódó alkatrészek, így a hibridek fenntartási költsége jóval alacsonyabb.

A hibridek időszakos átvizsgálása és javítása nem drága
Az elektromotor semmilyen karbantartást nem igényel, így nem jelent újabb szervizköltséget.
Ami nincs, az nem tud elromlani. Márpedig egy hibridben nincs generátor, kettős tömegű lendkerék, indítómotor, ékszíj, turbótöltő vagy sebességváltó.
Egy hibrid fékrendszere több mint kétszer tartósabb, mivel ezekben az autókban az elektromotor is besegít a fékezésbe, miközben tölti az akkumulátort.

DINAMIKA

Tévhit:
A hibridek nem túl dinamikusak.

 

Tény:
A hagyományos motorok használata közben alakult ki bennünk az a tévhit, hogy az alacsony fogyasztás és a teljesítmény egymásnak ellentmondó fogalmak. Csakhogy a Toyota hibridjei bebizonyították, hogy egy autó igenis lehet egyszerre takarékos és élvezetesen vezethető. 222 lóerős összteljesítmény, 8,1 másodperces gyorsulás 100 km/órás tempóra, és mindehhez csupán 5,1 l/100 km fogyasztás… és mindez egy SUV-ban! A hibrid hajtás megvalósította azt, ami nemrégiben még lehetetlennek tűnt – ráadásul mindez ma már bárki számára elérhető.

A hibridek nagyon dinamikusak
A két, teljesen eltérő karakterű erőforrás alkalmazásának köszönhetően egy hibrid hihetetlenül rugalmasan adja le teljesítményét. Már az elindulás pillanatában rendelkezésre áll az elektromotor maximális forgatónyomatéka, vagyis nem kell várni, amíg a benzinmotor kellően felpörög.

NÉPSZERŰSÉG

Tévhit:
A hibridek népszerűtlenek.

 

Tény:
A hibrid hajtás sok szempontból előnyösebb a hagyományos motoroknál, ezért egyre népszerűbb. Ezt a trendet a Toyota indította útjára több mint 20 évvel ezelőtt, amikor bemutatta a világ első hibridjét – ma pedig már szinte minden autómárka kínálatában szerepel egy ilyen modell. A hagyományos hajtási módok lassan a múltba vesznek, és helyüket takarékosabb és környezettudatosabb megoldások veszik át, amelyek az autósok és a környezet számára egyaránt hasznosak.

ÚJRAELADÁS

Tévhit:
Egy hibridet nehéz újra eladni.

 

Tény:
A hibridek Magyarországon is népszerűvé váltak. Minden egyes nap 26 magyar autóvásárló dönt úgy, hogy Toyota-hibridet választ. A széles modellválaszték, a versenyképes ár és a verhetetlen fenntartási költség miatt ez az “alternatíva” egyre inkább “alappá” válik. Mindezt a használtautó-piac is alátámasztja, ahol ezek a megbízható autók jó áron és könnyen értékesíthetők.

MEGBÍZHATÓSÁG

Tévhit:
Még túl korai a hibridek megbízhatóságáról beszélni.

Tény:
A Toyota hibrid hajtású autói immár több mint 20 éve róják a világ útjait. Némelyikük több mint egymillió kilométert futott, és tulajdonosaik még ma is gond nélkül, biztonságosan használják őket. Minden független megbízhatósági felmérés azt bizonyítja, hogy a hibrid Toyoták – legyenek akár újak vagy idősebbek – a legtökéletesebb autók közé tartoznak.

VISSZA>>