A TOYOTA SAKURA ÁTADTA AZ ELSŐ ÉS EGYETLEN MAGYARORSZÁGI LIMITÁLT SZÉRIÁS TOYOTA SUPRÁT - Toyota Sakura












Hozzájárulok, hogy a TOYOTA SAKURA Kft. személyes adataimat kezelje, és felvegye velem a kapcsolatot szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatosan

A TOYOTA SAKURA ÁTADTA AZ ELSŐ ÉS EGYETLEN MAGYARORSZÁGI LIMITÁLT SZÉRIÁS TOYOTA SUPRÁT

2019. szeptember 24.

A 17 év után feltámadó sportautólegenda Toyota Suprából bemutatásának első évében Európának mindössze 900 darab „alap” és további 90 darab különleges, számozott limitált szériás modell, azaz úgynevezett Toyota GR Supra A90 Edition jutott. Az európai kontingens néhány óra alatt elkelt, így kifejezetten szerencsésnek érezhetik magukat azok az ügyfelek, akik még idén átvehetik álmaik sportautóját és ezzel a különleges Supra 900 klub tagjai is lehetnek. Magyarországra összesen 8 vadonatúj Toyota Supra érkezik év végéig, ezek közül az elsőt, egy limitált szériás A90 Editiont szeptember 20-án, a Toyota Central Europe budaörsi központjában vehette át boldog tulajdonosa.

 

17 év után támasztotta fel ikonikus sportautóját a Toyota, 340 lóerős teljesítménnyel, lenyűgöző, az előző modellek örökségét idéző formavilággal tért vissza a Supra. A vadonatúj GR Supra a Toyota legendás sportkocsijának ötödik generációja, és egyben az autógyártó sikert sikerre halmozó (WRC világbajnoki cím, WEC világbajnoki cím, Dakar bajnoki cím) versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing első globális GR modellje. A Toyota Supra immáron több, mint négy évtizede, 1978 óta testesíti meg a kompromisszumok nélküli letisztult sportautó eszményét, amelynek örökségét világszerte különleges Supra-klubok ápolják, az immáron Magyarországra is megérkezett új generáció pedig méltó a nagy elődökhöz.

 

A várva várt legenda

Már érkezésének bejelentésekor felfokozott várakozás és izgalom övezte a vadonatúj GR Suprát, ami csak tovább fokozódott, amikor a Toyota bejelentette, hogy a bevezetés első évében csupán 900 darab Toyota GR Supra, és további 90 darab limitált szériás Toyota GR Supra A90 Edition kerülhet az európai vásárlókhoz, akiknek számos különleges előnnyel kedveskedik a japán autógyártó. Köszönetképpen, hogy hozzájárultak a Supra típusnév visszatéréséhez, a 990 szerencsés ügyfél exkluzív, pénzzel nem megvásárolható élményprogramokon vehet részt, és első kézből lehet részese a legenda feltámadásának.

 

 

1/90

Magyarországon idén 8 ügyfél örülhet majd vadonatúj Toyota Suprájának, amelyek közül az elsőt, a hazánkba érkező egyetlen, limitált szériás A90 Editiont szeptember 20.-án a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója, László Richárd adta át boldog tulajdonosának, Arany Andrásnak.

 

„Különleges pillanat ez, hiszen régóta nem szerepelt a Toyota kínálatában ehhez fogható teljesítményű sportautó, a 17 év után feltámadó ikonikus Supra ugyanakkor első lesz a versenypályákon is páratlan sikereket elérő versenyistállónk, a TOYOTA GAZOO Racing által fejlesztett GR modellek sorában. Nagy öröm számunkra, hogy az összesen 990 idén Európában átadásra kerülő GR Suprából 8 darab Magyarországon talál gazdára, közülük egy darab pedig a limitált szériás GR Supra A90 Edition felszereltségből kerül ki. Szívből köszönjük Arany Andrásnak a vadonatúj Toyota Surpába vetett bizalmát, és rengeteg örömet kívánunk számára a modellhez, amely hitünk szerint tovább öregbíti majd a Supra legendás hírnevét.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.

 

„A Toyota márkával kapcsolatosan korábban vállalati autóként rendkívül kedvező tapasztalataim voltak, nagyon meggyőztek a hibrid modellek is, a családomban is használnak Toyota hibrideket. A sportautók világa ugyanakkor igazi szerelem számomra, így mióta lehetőségem volt rá, mindig volt sportautóm, és miután ezek között korábban még sosem volt Toyota, régi álmom volt egy Supra birtoklása. A vadonatúj Toyota Suprát körüllengő felfokozott várakozásról először 20 éves fiamtól hallottam, aki az Egyesült Államokban tanul: ott ugyanis a legendás Toyota modell feltámadása sportautós körökben évek óta ’forró témának’ számít. Éppen ezért a kezdetektől figyelemmel kísértem a vadonatúj GR Supra születését és piacra vezetését, és már jó előre jeleztem az érdeklődésemet márkakereskedőm, a Toyota Sakura számára. Hatalmas öröm számomra, hogy az egyetlen magyarországi Toyota GR Supra A90 Edition tulajdonosa lehetek, hiszen így az autó egy igazi gyűjtői példány lesz.„ – avat be Arany András, aki azt is elmondta, hogy a limitált szériára való tekintettel különösen vigyáz majd az autóra, és csak alkalmankénti élményautózásra használja majd.

 

Vérbeli sportautó – luxusra hangolva

A Toyota GR Supra 2019-es európai modellkínálata a háromliteres, 340 lóerős nagyteljesítményű motorból és két felszereltségi szintből: az Active és Premium kivitelekből áll, Magyarországon ugyanakkor csak a magasabb szintű Premium kivitel kerül forgalomban. A Toyota GR Supra Premium hiánytalan felszereltségnek és műszaki tartalomnak örvendhet, beleértve a jármű menetdinamikai képességeinek maradéktalan kiaknázását lehetővé tevő funkciókat és rendszereket. Ezek sorában megtalálható az aktív differenciálmű, az adaptív felfüggesztés, valamint a sportos fékberendezéssel társított, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. A Toyota GR Supra Premium ezeken felül kétzónás automata klímaberendezést, dugókövető funkcióval felvértezett, adaptív sebességtartó automatát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, bőrborítású multifunkciós kormánykereket, valamint a műszeregységben elhelyezett, kombinált digitális kijelzőt kínál. Az adaptív fényszórók, a hátsó helyzetjelzők, valamint a nappali fények LED technológiát alkalmaznak, a külső és a belső visszapillantó tükrök egyaránt automatikusan elsötétednek. A kényelmet esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera fokozza. A fekete bőr kárpitozású sportülések motoros állítást kaptak (beleértve a deréktámaszt is), fűthetők és memóriásak. Az infotainment rendszer 12 hangszórós JBL prémium audiorendszerből, 8,8 kijelzőből, Supra Connect funkcióval felszerelt navigációs berendezésből, vezető oldali Head-up kijelzőből, valamint Bluetooth és USB csatlakozásból áll.  A biztonsági funkciók sorában megtalálható a Supra Safety+ csomag, amely holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet funkciót, ráfutásra figyelmeztető funkciót, továbbá automata vészfékezéssel felvértezett, intelligens parkolássegítő szenzorokat tartalmaz. Ezeken túlmenően rendelkezésre áll az E-Call funkció, amely súlyos ütközés esetén automatikusan tájékoztatja a mentőszolgálatot a baleset helyszínéről, valamint az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer. A Toyota GR Supra Premium alapfelszerelésének része a riasztóberendezés, a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő, és a a tároló és világítási csomagot is.

 

Toyota GR Supra A90 Edition

A Supra hagyományai és az ötödik generációs típuskód előtt tisztelegve a modell bevezetésekor egy rendkívül limitált Toyota GR Supra A90 Edition kivitel készül, mindössze kilencven példányban. Ez az A90 Edition az új, drámai hatású Viharszürke matt fényezés mellett matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a vezetői környezetet piros bőr borítja. A limitált kiadás felszereltsége minden egyéb tekintetben megegyezik a Premium kivitelével. A Toyota GR Supra A90 Edition kizárólag azon 90 európai vásárló számára elérhető, akik saját országos foglalási felületükön keresztül legelsőként adtak le előrendelést az autóra.

 

Akio Toyoda a Toyota világszintá elnökének véleménye a vadontúj Supráról

„Annak idején véget nem érően vezettem egy öreg Supra modellt a Nürburgringen, hogy elérjem célom, és mesterpilóta legyek.” – emlékszik vissza Akio Toyoda, a Toyota elnöke és mesterpilótája.

 

„Ezért aztán régi barátként tekintek a Suprára, ez a modell különösen kedves számomra. Miközben más gyártók a hamarosan bevezetendő, gyönyörűséges új prototípusaikat tesztelték a Nürburgringen, én egy gyártásból kivont, öreg Suprával köröztem ott. És habár a Toyotának akkor nem állt szándékában visszahozni a Suprát, a típus számtalan rajongójához hasonlóan titkon én is abban reménykedtem, hogy egyszer mégis valóra válik az álom. Az új GR Supra a Nürburgringen született meg, és őszintén állítom, nemcsak élvezetesen vezethető, de jobb, mint valaha volt.”