JÚNIUSBAN DEBÜTÁL JAPÁNBAN AZ ÚJ TOYOTA HARRIER - Toyota Sakura








Hozzájárulok, hogy a TOYOTA SAKURA Kft. személyes adataimat kezelje, és felvegye velem a kapcsolatot szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatosan

JÚNIUSBAN DEBÜTÁL JAPÁNBAN AZ ÚJ TOYOTA HARRIER

2020. május 4.

A Toyota bejelentette, hogy tervei szerint júniusban érkezik Japánban a vadonatúj Toyota Harrier, amely az autógyártó ígérete szerint túlmutat majd egy hagyományos SUV keretein. A modell európai forgalmazását nem tervezik ám izgalmas kitekintést nyújt abba, hogy a világ vezető autómárkája a globális modellek mellett milyen regionális modellekkel arat sikereket más kontinenseken, a benne bemutatkozó technológiák pedig jó eséllyel a jövőben érkező európai modellekben is visszaköszönnek majd.

 

1997-es megjelenése óta a Harrier folyamatosan az új „városi SUV”műfaj úttörő képviselőjének számít, ami nehezen kategorizálható be a szokványos szempontok alapján. Az új Harriert látva vagy vezetve már az első pillanattól kezdve egyértelmű, hogy a tervezők az érzékelhető minőséget tartották szem előtt. A praktikum vagy a számokban kifejezhető teljesítmény mellett a Toyota arra törekedett, hogy különleges kiállással ruházza fel az autót, ami azonnal rabul ejti a tekintetet. Így született meg az új Harrier, ami a hagyományos SUV-kategória keretein túlmutatva, „az életet teljesebbé formáló partnerként” új értékeket kínál vásárlóinak. Más SUV-modellektől eltérően a Harrier egyszerre letisztult, elegáns és robusztus – és mindezt egy lendületes kupé formavilágában egyesítették a tervezők. A kiváló minőségben kidolgozott utastér már az első pillanattól biztonságérzetet kelt az utasokban. Amikor az autó elindul, a kényelem mellett a készséges teljesítmény is egyértelművé válik, miközben a kabin mindvégig olyan csendes marad, hogy a bent ülők természetes hangerővel, kellemesen tudnak beszélgetni.

 

Masszív, mégis lendületes formák

Elölről nézve az új Harrier éles vonalvezetésű, merész stílusát tovább erősíti a felső hűtőrácstól a fényszórókig futó vonalak áramló folytonossága. A jellegzetes lámpatestek (az új Harrier különleges dizájnjával összhangban a nappali menetfények kettős L-alakot formáznak) kihangsúlyozzák az autó egyéniségét és technikai fejlettségét, így a Harrier már messziről is könnyen felismerhető. Oldalnézetből az autó az egyszerű, letisztult struktúra ellenére is a lendületes mozgás érzetét sugallja, mivel a karosszéria keresztmetszete nagyon dinamikusan változik. A keskenyedő kabin és a karosszériát látványosan kiszélesítő, már-már sportkocsis kerékjárati ívek egy erőteljes, masszív autó benyomását keltik hátulnézetből. Ezt a hatást tovább fokozzák az éles vonalakkal határolt, keskeny hátsó lámpatestek. Az autó hét különböző színárnyalatban rendelhető meg Japánban, köztük a gyönyörű fény-árnyék hatásokat keltő Éjfekete Gyöngyház fényezéssel.

 

Kellemes, kiváló minőségű utastér

A középsőkonzol olyan erőteljes, masszív benyomást kelt, mint egy nyereg. Ez már önmagában is egyedi formai megoldás, aminek hatását tovább fokozza a ’nyeregkápák’ közé szorított kezelőfelület. A műszeregységet két oldalról körülfogó műszerfal letisztult, nagy felületei az ajtópaneleken is folytatódnak, így a biztonságérzetet és komfortot sugalló dizájn szinte körülöleli az utasokat. A kellemes tapintású szintetikus bőrrel borított felületek olyan hatást keltenek, mintha a kárpitozás természetes, vastag bőrből készült volna, és mindezt harmonikusan egészítik ki a gőzölt fa tónusát idéző betétek (A gőzölés egy megmunkálási technika, amikor a fát nedvesítéssel és gőzöléssel hajlítják a kívánt ívre, majd rögzítik, hogy száradás után is megtartsa a formáját. Az így készült bútorok közül az úgynevezett Thonet székek a legismertebb darabok.) Mindez határozott minőségérzetet ébreszt. A kabin uralkodó árnyalatai a pasztell árnyalatú barna, szürke és fekete színek. A barátságos atmoszféra egyszerre sikkes és időtlenül elegáns.

 

Élvezetesen vezethető és kényelmesen rugózik

Az új Harrier a TNGA (GA-K) platformra épül, ami rendkívül merev karosszériát és alacsony súlypontot biztosít, így az autó kényelmesen rugózik, ugyanakkor kezesen követi a vezető kormányparancsait. A Toyota mérnökei elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. Az első és a hátsó futómű geometriáját a jóval merevebb karosszéria sajátosságaihoz igazították. A hosszan tartó hangolásnak és tesztelésnek köszönhetően a Harrier úttartása és rugózási komfortja egyaránt kiváló. Hogy az új Harrier ugyanolyan jól kormányozható legyen kis sebességnél, mint az autópályán, a lengéscsillapítók már nagyon kis sebességtartományban is lágyan mozognak, így a vezető jobban érzi az abroncsok tapadását. A kanyarokban jelentkező alulkormányzottságot az aktív kanyarodássegítő asszisztens küszöböli ki. A kormánymozdulatokra gyorsan reagáló, könnyen elfordítható elektromos szervokormánnyal párosítva a rendszer érezhetően javítja az autó kormányreakcióit.

A TNGA platform része a vadonatúj Dynamic Force motor és a Direct Shift CVT sebességváltó legújabb változata. Mindez a folyamatosan tökéletesített Toyota Hybrid System (THS II) hajtással kombinálva élvezetes vezetési élményt és csekély üzemanyag-fogyasztás kínál. A tervezők sok energiát fektettek a hangelnyelő és a rezgéscsökkentő anyagok jól átgondolt felhasználásába, emellett pedig rendkívül hatékony hangelnyelő ablaküvegeket alkalmaztak. Ennek eredményeként az autó a legkülönfélébb útviszonyok mellett is komfortos és csendes marad.

 

Fejlett biztonsági, vagyonvédelmi és kényelmi rendszerek

Az új Harrier is megkapja a Toyota Safety Sense csomagot, amelynek ütközést megelőző biztonsági rendszere nappal és éjszaka is érzékeli a gyalogosokat, nappali megvilágításnál pedig a kerékpárosokat is. A vezető és az utasok biztonsága és nyugalma érdekében az autó biztonsági felszereltsége kifejezetten bőséges; megtalálható benne többek közt az intelligens radarral kiegészített parkolássegítő fékezés (álló akadályokhoz), ami segít megelőzni/mérsékelni a parkolás közben keletkező karcolásokat és horpadásokat. A Toyota most először kínál digitális belső visszapillantót, ami nemcsak az autó mögötti, hanem az autó előtti területet is képes megjeleníteni. A hibrid hajtású változatban egy 100 voltos (váltóáramú), 1500 wattos csatlakozó is található. Ez nemcsak azt teszi lehetővé, hogy az elektromos készülékeket az otthoni konnektorba illő villásdugóval használják, hanem áramszünet vagy vészhelyzet esetén az autó áramtermelő generátorként is használható. A jármű T-Connect SD navigációs rendszerét 12,3 colos TFT érintőképernyő, SmartDeviceLink (SDL) és más okostelefon-csatlakoztatási lehetőségek egészítik ki. A kilenc hangszórós JBL prémium hangrendszer élvezetes, valósághű akusztikus teret kínál.