A HARMADIK LEGNÉPSZERŰBB MÁRKA VOLT 2019-BEN A TOYOTA A MAGYARORSZÁGI PIACON, 2020 TOVÁBBI NÖVEKEDÉST HOZHAT - Toyota Sakura












Hozzájárulok, hogy a TOYOTA SAKURA Kft. személyes adataimat kezelje, és felvegye velem a kapcsolatot szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatosan

A HARMADIK LEGNÉPSZERŰBB MÁRKA VOLT 2019-BEN A TOYOTA A MAGYARORSZÁGI PIACON, 2020 TOVÁBBI NÖVEKEDÉST HOZHAT

2020. január 20.

Az iparági szakértők már a tavalyi év elején azzal számoltak, hogy 2019 a 7 új modell bemutatásával valóságos környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellinváziót bemutató Toyota éve lehet, az értékesítési eredmények pedig nem is cáfoltak rá a várakozásokra. A kivonásokkal tisztított 2019-es magyarországi újautó piacon ugyanis, 12168 új autó értékesítésével a Toyota újabb helyet előre lépve a harmadik legnépszerűbb márkaként végzett. A 2020-as év ugyanakkor, ha lehet, még nagyobb sikereket hozhat a magyarországi autópiac zöldülésében is vezető szerepet betöltő Toyota számára, amelynek, a piac legszélesebb öntöltő hibrid elektromos modellportfóliója révén szemben versenytársai nagy részével nem kell számolnia a szigorodó európai környezetvédelmi szabályozások miatt bekövetkező drasztikus áremelésekkel, vagy a kínálatból eltűnő modellekkel.

 

2019 történelmi sikert hozott az egyetlen év alatt hét új modellt bemutató Toyota számára: a kivonásokkal tisztított, valós magyarországi újautó piacon a márka 12168 új autó értékesítésével történetében először a harmadik helyen végzett (a kivonásokat nem figyelembe vevő statisztika szerint 12613 új autó eladásával szintén előre lépett a márka, a hatodikról az ötödik helyre). Mindezt ráadásul úgy sikerült elérnie a Toyotának, hogy – bár a kiírás feltételeinek 6 Toyota modell is megfelel – a nagycsaládos autóvásárlási támogatás jelentette forgalomnövekedésből csupán korlátozottan vette ki a részét: a Proace kisbusz különböző modellváltozatai, vagy épp a Land Cruiser nem számítanak klasszikus családi autónak, míg a Prius Plus magasabb árfekvése miatt volt a program adta lehetőségekkel elő családok körében ritkább választás.   A siker kulcsa tehát kétségkívül az autógyártó környezetbarát modellinváziója volt: egyetlen év alatt jelentkezett vadonatúj generációval a világ legnépszerűbb SUV-ja, a RAV4, a világ legkelendőbb személyautója, a Corolla (utóbbi ráadásul mindjárt három karosszériaváltozatban, két eltérő teljesítményű hibrid hajtással), valamint a világ legkedveltebb felső-középkategóriás limuzinja, az Európába 15 év után visszatérő Camry, év végén pedig megújult a Toyota sláger crossovere, a C-HR is. A zöld invázió mellett belefért a Toyota legendás sportautója, a Supra 17 év utáni feltámasztása is, amelynek korlátozott számban elérhető modelljeit szintén elkapkodták.

 

Siker a magánvásárlók körében és a flottapiacon is

A kivonásokkal tisztított 2019-es magyarországi újautó piacon a flottavásárlók körében egy helyet előre lépve a negyedik helyen zárt, jól mutatva, hogy a vállalati felhasználók is egyre inkább leteszik voksukat a környezetbarát, emellett pedig rendkívül kedvező üzemben tartási költségeket jelentő öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett. A magánvásárlók körében a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan a harmadik legkedveltebb márka volt idehaza, a kivonásokkal tisztított és az azokat nem figyelembe vevő piacon egyaránt.

 

Rengeteg új vásárlót hoztak az új modellek

A kivonásoktól tisztított magyarországi újautópiacon nagyon nagyot mentek a Toyota vadonatúj modelljei. A Corolla önmagában, 2928 darabbal szegmensének harmadik helyén zárt, az ötajtós és kombi változatai által váltott Auris (1018 darab) modellel együtt ugyanakkor 3946 darabbal a Toyota dominálta a szegmenst. Az új RAV4-re akkora volt a kereslet, hogy a gyártó egyszerűen nem tudott belőle eleget szállítani, az 1635 darab 2019-ben átadott modell azonban így is biztosította a szegmens második helyét a Toyota számára. A Camry érkezése szintén felkavarta az állóvizet, a 2019-es szűkös allokáció miatt ugyanakkor csak 207 darab jutott Magyarországra, amivel a szegmens nyolcadik helyén végzett a modell, bőven van tehát tér az előrelépésre idén, a modell elérhetőségének javulásával. Jól szerepeltek ugyanakkor a meglévő modellek is: a csupán az év végén frissülő C-HR 1688 darabbal a szegmensének második helyén végzett, akárcsak a Hilux 1315 darabbal vagy épp az Aygo 505 darabbal, míg a Yaris 2232 darabbal a képzeletbeli dobogó harmadik helyére fért fel.

 

2020: ismét egy év amely a Toyotáé lehet?

Bár a Toyota 2020-ra nem ígér olyan modellinváziót, mint amelyet a tavalyi évben tapasztalhattunk tőle, minden jel arra utat, hogy ez az év is a világ legzöldebb autógyártójának további európai és hazai erősödését hozhatja. Hazai szinten nagy bővülési potenciált jelenthet a Toyota számára, hogy tavasszal érkezik a Proace City és Proace City Verso modell – utóbbi hétüléses változata ugyanis végre az a modell lesz, amely abszolút favoritja lehet a nagycsaládos autóvásárlási programnak. Legalább ilyen fontos tényező ugyanakkor az általános piac helyzet: rengeteg autógyártó néz szembe komoly kihívásokkal annak köszönhetően, hogy az új európai környezetvédelmi szabályozás miatt nem egy korábban népszerű modelljét egész egyszerűen le kell vennie a kínálatából, a meglévő modellek esetében pedig – ha nem akarnak veszteségesen üzemelni – áremelésekre kényszerülnek és szállítási fennakadások is várhatóak. Ezzel szemben a Toyota európai eladásainak már tavaly több mint a felét tették ki a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek (az autógyártó prémium márkája, a Lexus esetén ez az arány még ennél is megdöbbentőbben magas, 96%), így a piac legszélesebb, a haszongépjárműveket leszámítva gyakorlatilag minden szegmens lefedő hibrid modellkínálata révén az autógyártó könnyedén teljesíti majd azokat az előírásokat amelyek a többi gyártónak olyan nagy fejfájást okoznak. Az Európában értékesített modelljeinek több, mint 75%-át itt is gyártó Toyota esetében így nem lesznek eltűnő modellek vagy szállítási fennakadások, ahogyan extrém áremelések sem. A márka tudatosan fel is készült a helyzetre, évindító ajánlatai pedig meglehetősen attraktívak. Ha ez nem volna elég, érkezik fontos új Toyota az év második felében is: nyár végén mutatkozik be a márka legnépszerűbb európai modellje, a Yaris vadonatúj generációja, év végén pedig a RAV4 plug-in hibrid elektromos változata is megérkezik a kontinensre. Ráadásul alacsony flottaszintű károsanyagkibocsátásának köszönhetően a Toyota megteheti, hogy a sportautók szerelmeseinek is kínáljon meglepetést ebben az évben is az új Yaris GR és a Supra 2 literes változata révén.